DSC 0446 slideA través d’Albing Produccions, que és el nom comercial de la seva empresa, Inglés venia els seus projectes 3D, principalment a les immobiliàries de les comarques properes.

Uns anys més tard, la bombolla immobiliària va esclatar, moment en què Albert Inglés va aprofitar per ampliar la seva vessant professional, oferint cursos de formació en noves tecnologies, activitat que encara desenvolupa. No ha deixat, però, el 3D, i entre classe i classe s’absorbeix en un nou projecte anomenat “Catàleg digital interactiu 3D”.

Ens pots donar més detalls del catàleg digital interactiu?

És una potent eina de màrqueting que permet mostrar de manera molt atractiva i dinàmica els continguts corporatius de producte de manera molt espectacular.

La part més interessant d’aquest catàleg és que és interactiu, és a dir, podem manipular, rotar, navegar, interactuar, jugar, enllaçar... I veure el producte des de qualsevol perspectiva, seleccionar acabats, veure animacions, vídeos... És un sense fi de possibilitats on mai un catàleg convencional podrà arribar.

En quin punt es troba el projecte?

Nosaltres som un equip format per un grup de professionals experts en els camps del 3d, disseny gràfic i creatiu audiovisual. En aquests moments hem desenvolupat tota la vessant tècnica del projecte amb diversos exemples per mostrar, i ara tot just estem iniciant la part comercial sobre tot en camps com l’enginyeria, nàutica i editorial.

"El catàleg digital interactiu és un sense fi de possibilitats que un catàleg convencional no podrà tenir mai"

I pel que fa a la teva altra vessant professional, aquest any has començat a oferir cursos low cost... també dirigits a l’empresa

Sí, es tracta de cursos d’entre 12 i 50 hores a un preu molt assequible, adaptats al moment actual. D’una banda en trobem d’ofimàtica i internet que s’adrecen principalment a persones que estan a l’atur i que necessiten formar-se, i d’altra banda hi ha cursos més específics com Photoshop, xarxes socials, màrqueting digital i gestor de continguts website, més adreçats a les petites empreses i comerciants que necessiten eines tecnològiques per impulsar el seu negoci.

Quina formació necessita l’empresa?

Tota empresa necessita estar present a internet per tenir una massa crítica, és a dir, quanta gent t’ha vist i quanta et pot criticar. Hem d’entendre que una pàgina web és una eina de presència no dinàmica. Els continguts s’actualitzen, però la presentació, els apartats... varia poc.

Avui en dia es dóna per fet tenir web, faltaria més! Però ara per ara es dóna més importància a la presència que una empresa té i a quanta gent arriba tot allò que vol transmetre, d’aquí la importància de que és complementi amb altres eines com les xarxes socials.

I pel que fa als cursos dirigits a particulars, quins són els més sol•licitats?

S’interessen principalment per cursos d’ofimàtica, ja sigui per què ho necessiten a la feina, o bé perquè estan buscant un lloc de treball i els ho demanen les empreses a les entrevistes. En termes generals el nivell és d’usuari.

"Tota empresa té un web, però té més importància la presència que té i a quanta gent arriba tot allò que vol transmetre"

Quin és el motiu principal que porta a la persona a fer un curs?

Els que estudien noves tecnologies és perquè ho necessiten, perquè tenen un motiu de necessitat imperiosa. Per exemple, m’he trobat en casos de peons d’obra que s’han quedat a l’atur i  que necessiten aprendre com enviar un currículum vitae via correu electrònic, entre d’altres... És a dir, busquen aquest tipus de formació al veure’s limitat en el dia a dia.

En general, no es valora prou la formació, i no aposten per aquesta com un valor imprescindible de competitivitat.

En algun moment hem sentit que al Berguedà anem enrere pel que fa a TIC, què en penses?

Totalment. Al Berguedà hem perdut el tren de les noves tecnologies. Tal com t’he comentat en el cas anterior, ens trobem molts casos d’analfabetisme digital. No hi ha una aposta per part de la gent, no hi ha predisposició a aprendre informàtica, xarxes socials... Simplement volen estar al dia quan veuen que és indispensable, quan per algun motiu ho necessiten. No aposten per la formació en TIC com una eina d’enriquiment personal ni professional.

El problema és que quan és indispensable aprendre el funcionament d’una eina, ja n’hi ha una altra que la substitueix, millora o complementa... I així sempre ens quedarem enrere. Ens fa falta iniciativa, empenta, ganes d’aprendre i entendre allò que desconeixem. Estem massa acostumats a una actitud d’anar fent!