El 2007 es donava per finalitzat el desdoblament de la C-16 des de Barcelona fins a Berga. Una obra esperada per tots els actors socioeconòmics de la comarca ja que és un important vincle entre les comarques costaneres i les d’interior de Catalunya. Des d’un àmbit comarcal, esdevé una de les vies principals com a suport bàsic per a la mobilitat local i intercomarcal entre el Bages i el Berguedà.

Ara bé, el desdoblament que hi havia previst fins a Puigcerdà, que formava part del projecte estratègic de la via europea E-9 està a hores d’ara encallat.

manifest andorra1La C-16 (eix del Llobregat) forma part del projecte de via transfronterera europea E-9 (Barcelona-Toulouse-París-Rotterdam). De fet es podria considerar com una via complementaria del corredor mediterrani de cara al seu finançament. Les dues estructures més importants ja estan acabades (túnel del Cadí, i túnel de Puymorens). I tan sols queden pendents menys de 100 km de carretera per desdoblar.

Una obra com aquesta té un valor transfronterer, una via d’interès europeu que representa una projecció no només per les comarques d’interior de Catalunya i el seu teixit empresarial, per tot el que comporta de moviment de personal i mercaderies, sinó també als Pirineus francesos.

De fet, tant és així, que el desembre del 2010 es va fer la declaració d'Andorra per a l'eix estratègic de la E-9 que van signar els alcaldes de 92 municipis per on hauria de passar l'eix entre Barcelona, Tolouse i París, per demanar que es prioritzés aquesta obra. Un dels punts que van demanar és "atorgar a l'eix de la E-9 una importància estratègica per a l'estructuració equilibrada de Catalunya, Andorra i el Midi-Pyrénnées [...] atesa l'aportació d'innovadores i majors oportunitats que oferiría aquest nou escenari en tots els àmbits..."

 

Fonts:

Recull de premsa: